Про лідерство
«Лідерство – це вміння передавати іншим людям розуміння їхньої цінності та потенціалу настільки чітко, що в них з´являється натхнення бачити їх у собі.»
Стівен Кові
2 загальні способи бути лідером:
- Лідер самому собі. Означає керувати своїм життям. Бути впевненим у собі та відповідати за свої вчинки, за свою долю. Дивитися в майбутнє. Мати план і чіткі цілі, а також бути дисциплінованим у їх досягненні.
- Лідер для інших. Існує багато способів:
- Ділитися знаннями та талантами у спосіб, який розширює спосіб мислення або таланти інших(Лідерство у сфері таланту/ думки)
- Надихати інших на те, щоб вони бачили й розвивали свій потенціал. Бути прикладом для наслідування (рольовою моделлю)(Надихаюче лідерство)
- Керувати групою- малою або великою- на шляху досягнення певної значущої мети. (Організаційне/командне лідерство)
Для нас дуже важливо: 7 звичок – це підготовка дитини до життя. Програма має навчити учнів покладатися на себе (бути незалежним) і співпрацювати з іншими (бути взаємозалежними)
Розвиваємо 7 звичок надзвичайно ефективних людей
Звичка 1: Я проактивний
Я відповідальний(-а).
Я виявляю ініціативу.
Я вибираю свої дії, своє ставлення і свій настрій.
Я не звинувачую інших у своїх помилках.
Мене можна образити лише, коли я вирішив(-ла) бути ображеним (-ою).
Звичка 2: Я знаю свою мету
Я планую заздалегідь і встановлюю цілі.
Я роблю те, що має значення і щось змінює.
Я важлива частина свого класу і роблю свій внесок у виконання у виконання школою свого завдання та реалізації її бачення.
Я шукаю способи стати гідним громадянином .
Звичка 3: Я спершу роблю найважливіше
Я витрачаю свій час на те, що важливіше.
Це означає, що я скажу НІ тим речам, які я не повинен робити.
Я встановлюю пріоритети, складаю план і дію згідно зі своїм планом.
Я дисциплінований (-на) та організований (-на).
Звичка 4: Я думаю у стилі «виграв-виграв»
Я зважую свої бажання й бажання інших.
Я роблю внесок на Рахунки Емоційного банку інших дітей і дорослих.
Коли виникає конфлікт, я шукаю варіанти, які працюють на обидві сторони.
Звичка 5: Я слухаю іншого, а потім пояснюю своє
Я слухаю і думаю, що відчувають інші люди.
Я намагаюсь побачити речі з їхнього погляду.
Я слухаю інших, не перебиваючи.
Я впевнено висловлюю свої ідеї.
Розмовляючи з людиною, я дивлюся їй у вічі.
Звичка 6: Я створюю синергію
Я ціную сильні сторони інших людей і вчуся уних.
Я приязно спілкуюся з іншими, навіть з людьми, які сильно відрізняються від мене.
Для вирішення проблем, я намагаюся дізнатися думку інших, адже знаю, що об’єднавшись у команду, ми можемо знайти кращі рішення, аніж кожен з нас поодинці.
Я поводжуся скромно.
Звичка 7: Я вчасно загострюю пилку
Я піклуюся про своє тіло – їм здорову їжу, виконую фізичні вправи, достатньо і вчасно сплю.
Я проводжу час із родиною та друзями.
Сфера моїх інтересів не обмежується школою.
Я намагаюсь у зважений спосіб допомагати іншим.
Є 8 звичка: Знайди свій голос і надихай інших, щоб вони знайшли свій голос.
Де реалізовуємо:
- Інтегроване навчання
- Безпосередньо уроки
- Моделювання поведінки та ситуацій
Як реалізовуємо:
Будь-який шкільний захід перетворюємо на лідерський захід. Основна мета лідерських заходів – сформувати почуття спільності, об’єднати єдиним баченням мети і створити культуру довіри. Трибуну намагаємось віддавати дітям.
Кодекс співпраці:
- Моделюй бажану поведінку
- Бери відповідальність
- Поважай
- Удосконалюйся, досягаючи цілей
- Співпрацюй з іншими
Шкільні проекти, через які розвиваємо лідерські навички
Жовтень «Я читаю щодня»
Листопад «Люблю свою мову і знаю, її щодня вивчаю»
Грудень «День починається з добра»
Січень « Звичаї рідного краю»
Лютий « Математика в професіях моїх батьків»
Березень «Нас єднає Шевченкове слово»
Квітень « Лідери з дитинства», День лідерства
Травень «Пізнаємо Європу разом»