Шкільне медіакафе
Сьогодні у закладі відчинилося Шкільне медіакафе. Першими завітали учні 4-х класів.
Програма зустрічей передбачала знайомство з різною медіаінформацією, умінням її аналізувати, оцінювати та використовувати у житті.
Провели цікаві вправи:
“Три числа” – щоб більше дізнатися один про одного та уміти аналізувати дані;
“Інструкція” – щоб бути уважним, уміти критично мислити;
“Позитивні та негативні стереотипи”,
“Створення альтернативних речень” – щоб уникати мови ворожнечі, не сприяти конфліктам, а замінювати висловлювання нейтральними словами або фразами.



Наше Шкільне медіакафе було ще й дискусійним. Дискутували третьокласники: 3-А з 3-В, а 3-Б з 3-Г.
Дискутували над важливими питаннями:
Як пояснити маленьким користувачам інтернету, учням початкової школи, які небезпеки можуть чатувати на них?
Фейкові новини: як розпізнати?
Звідки ми отримуємо інформацію?
Як не потонути в інформаційному дощі?
Чому важливо бути медіаграмотним?
Дискусію доповнювали презентації “Фейкові новини”, «Види маніпуляцій в медіа».
Групова робота була насичена.
Ознайомилися з прикладами маніпуляцій.
З’ясували, що можуть маніпулятори зробити з одного простого факту.
Вчилися визначати правдиву інформацію та фейки, обговорювали ситуації, аналізували медіа.
Щоб більше дізнатися один про одного, провели вправи “Знайомство”, “Три числа”.
А підсумували свої знання, враження та усвідомлення рефлексивними вправами “П’ять кадрів’ та “Долоньки”.
Зустрічі в “Медіакафе” змістовні, спілкування тепле, враження хороші. Молодці!



Чи можна у нашому Шкільному медіакафе проводити опитування, а цеглинки LEGO використовувати, щоб побудувати діаграму результатів? Звичайно ж, так.
Чи можна разом з друзями дивитися мультики і грати? Теж можна.
Сьогодні учні 2-х класів були справжніми «ловцями фейків» і вчилися розпізнавати правдиві новини та фейки.
Аналізували своє медіаполе і називали відомі види медіа, з яких отримують інформацію. Серед найпопулярніших, якими користуються майже всі учні, називали соціальні мережі TikTok та YouTube.
Під час дискусії учні зрозуміли, що інформація у соціальних мережах не завжди корисна.
Вправа «Людина Медіаграмотна» дозволила легко назвати характеристики медіаграмотної людини.
А ще переглядали мультики з “Абетки медіаграмотності” та працювали з таблицями та інтерактивними аркушами.
Дуже сподобалися вправи: “Водій” та “Три числа”, які розвивали уміння довіряти та аналізувати інформацію.
Цікаво, насичено та пізнавально.



Учні 1-х класів, вихованці груп подовженого дня у Шкільному медіакафе обговорювали поняття “інформація”, “фейк”, “дипфейк”, “ознаки фейку”, працювали з інформаційними матеріалами.
Провели вправи:
“Правда/Вигадка”, “Вірю/не вірю”- вчилися перевіряти інформацію;
“Три числа”, “Хто це? Що це?”, щоб аналізувати та критично її оцінювати.
Побували в Інтернет-центрі Решетилівської міської бібліотеки, переглядали й оцінювали медійну продукцію, а саме відеоматеріали “Ігрова та комп’ютерна залежність”, “Безпека в Інтернеті для дітей”.


