Поради психолога батькам в період адаптації першокласника до умов освітнього простору
1. Батькам необхідні терпіння та відпочинок, адже ентузіазм перших днів швидко минає, його місце займає втома, а виснажені батьки – погані помічники для дитини.
2. Слід пам’ятати – нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути у неї комплекс неповноцінності. Навіть коли у школяра щось не виходить,треба підтримувати його.
3. Не загострюйте увагу дитини на помилках, навіть якщо їх буде більше, а налаштовуйте її на успіх.
4. Варто вдома пограти з дітками в школу, програвши з іграшками можливі ситуації.
5. Прокидайтеся раніше, щоб збирання до школи не перетворювалося на щоденні хвилювання. Вранці будіть малюка спокійно, лагідно, з усмішкою на обличчі, не підганяйте. Розраховувати час – обов’язок дорослих, провини дитини немає.
6. Багато першокласників стають більш емоційними, агресивними і плаксивими у перші шкільні тижні – це нормально. У кожної дитини період адаптації проходить по різному.
7. Надавайте підтиримку, використовуйте тілесні та емоційні «поглажування»: масаж, приємні слова, похвалу, слова впевненості, що все вийде, обійми тощо.
8. Обов’язково привчіть малюка зранку снідати. Це важливо, аби запобігти хворобам шлунка.
9. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів. Наприклад «Я знаю, що у тебе буде просто чудовий день! »
10. Зустрічаючи малюка зі школи, запитайте «Що нового ти сьогодні дізнався?» Дайте дитині можливість розслабитися. Коли вона збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте її.
11. Зауваження вчителя вислуховуйте особисто, уникаючи присутності дитини. Не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з малюком спокійно.
12. Прогулянки на свіжому повітрі та розпорядок дня дитини – дуже важливий фактор успішної адаптації.
13. Не варто навантажувати першокласника позашкільною діяльністю від самого початку навчального року. Адже це період великого стресу, і перевантаження можуть лише зашкодити.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я малюка. Головний біль, погане самопочуття -найчастіше це об’єктивні показники втоми, перевантаження.
15. Після школи не стримуйте дитину, якщо хоче, нехай бігає, катається на велосипеді тощо – завдяки зміні діяльності розвиток відбувається гармонійно.